Monday, August 10, 2009

မနက္ျဖန္ထြက္မယ့္ေန


ကၽြႏ္ုပ္မွာသာ အခြင့္အေရးရွိမည္ဆိုလွ်င္ မဟာစၾကာဝဠာတံတိုင္းေပၚမွာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးခ်င္ပါသည္။ အာဒံကို ေအဒင္ဥယ်ာဥ္ထဲက သစ္သီးအား မစားျဖစ္ေအာင္ တားျမစ္ခ်င္ပါသည္။ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကို အိုင္ယာလန္ပို႔ခ်င္ပါသည္။ ဟစ္တလာကို ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္ႏွင့္ အလဲအထပ္ ႐ိုက္ခ်င္ပါသည္။ ျဖစ္တည္မႈပဓနဝါဒကို ငရဲမီး စားၾကည့္ခ်င္ပါသည္။ ဟီ႐ိုရွိးမားၿမိဳ႕ထဲက ၾသဂုတ္(၆) ရက္ေန႔ကို ထာဝရႏုတ္ယူထားခ်င္ပါသည္။ အီရတ္သို႔သြားကာ ေဒၚလာ ၂၅ သန္းတန္ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္အား ရွာေဖြခ်င္ပါသည္။ မိုက္ယ္အိန္ဂ်လို၏ လက္မ်ားကို ေက်ာက္တံုးျဖစ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းခ်င္ပါသည္။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးေပၚလစီကို ေျခာက္မူးတစ္ပဲႏွင့္ ဝယ္လိုပါသည္။ (ျပန္အမ္းေငြမယူပါ) လူတိုင္းတြင္ အခြင့္အေရး ရွိမည္ဆိုပါက အခြင့္အေရးကို အခြင့္အေရးဟု အမည္ေပးၾကလိမ့္မည္ မထင္ပါ။ အမည္ဆိုသည္မွာ…

ဆုိကေရးတီးေသာက္ခဲ့ေသာ အဆိပ္ခြက္၏အမည္မွာ အမွန္တရားျဖစ္ပါသည္။ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ထုိင္ၿပီး စၾကဝဠာကို အမဲလိုက္ခဲ့ေသာ သူ၏အမည္မွာ စတီပင္ေဟာ့ကင္းျဖစ္ပါသည္။ ေျမခ်စ္သူ၏ လွ်ာေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ စက္႐ံုအမည္မွာ “ဝုိင္” ျဖစ္ပါသည္။ ေက်းပိုင္ ကၽြန္ပိုင္ေခတ္က ေက်ာက္ျဖစ္သြားေသာ ေခၽြးစက္မ်ား၏အမည္မွာ ပိရမစ္ျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာေျမႀကီးက လက္ခံထားေသာ ပေရာမီးသီးယပ္စ္၏ ခိုးရာပါပစည္းအမည္မွာ မီးျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၄၆ ခု၊ ေအာက္တိုဘာလ (၃ဝ) ရက္ေန႔တြင္ ဘုရားသခင္လက္မွ လြတ္က်ေတာ္မူခဲ့ေသာ ပစၥည္း၏ အမည္မွာ သစၥာနီျဖစ္ပါသည္။ (ကံအားေလ်ာ္စြာ ကြဲရွသြားသည္) ကၽြႏ္ုပ္ႀကိဳက္ခဲ့ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္မရခဲ့ေသာ မိန္းမမ်ား၏အမည္မွာ ဂ်ိမ္းဖြန္ဒါ၊ ကက္သရင္း ဒဲန္ညဴ၊ နမ္စီကြမ္၊ ရွမီလာတဂိုးႏွင့္ ခင္ေမေအာင္တို႔ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ အမည္နာမမ်ားမွာ ပညတ္မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ အမွန္တရား၊ သိပၸံပညာ၊ လူ၊ စနစ္၊ ရမၼက္၊ ေသျခင္းတရားႏွင့္ အရာအားလံုးမွာ ပညတ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ပညတ္ဆိုသည္မွာ မေသခ်ာေသာ အရာျဖစ္ပါသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တြင္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ရွိသည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ သို႔ေသာ ထိုဝတၳဳထဲတြင္ ဇာတ္လမ္းပါရန္မွာ မေသခ်ာပါ။ သည္ပန္းသည္ ရနံ႔ေမႊးသည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ သို႔ေသာ္ သည္ပန္းကို ႏွင္းဆီဟု ေခၚေၾကာင္း မေသခ်ာ။ ကလီယိုပက္ ထရာကိုကိုက္သည့္ ပန္းသီးျခင္းထဲမွ ေျမြသည္ အဆိပ္ရွိေၾကာင္း ေသခ်ာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေျမြသည္ ေျမြေဟာက္ျဖစ္ ေၾကာင္း မေသခ်ာ။ စာေရးဆရာညိဳသစ္တြင္ အိမ္ေထာင္မရွိေၾကာင္း ေသခ်ာပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူပ်ိဳျဖစ္ေၾကာင္း မေသခ်ာ။ သည္အရာမွာ ေရႊတစ္က်ပ္သားျဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာသည္။ သို႔ေသာ္ ေရႊစစ္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္း မေသခ်ာ။

မနက္ျဖန္ ေနထြက္မည္လား မေသခ်ာ။ မေသခ်ာျခင္းမွာ ေနာက္ဆံုးေပၚ သိပၸံနည္းက် အယူအဆျဖစ္ပါသည္။ ႐ူပေဗဒသိပၸံနယ္တြင္ ထင္ရွားလွေသာ ဟိုင္ဇင္ဘတ္ခ္၏ မေသခ်ာမႈနိယာမ (Uncertainty Principle) ကို သင္ၾကားဖူးပါသလား။ လူမႈေရးသိပၸံနယ္တြင္ သတင္းနည္းပညာေတာ္လွန္ ေရးက ေမြးထုတ္လိုက္ကာ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း၏ ဝိေသသတစ္ခုအျဖစ္ Uncertainty မေရရာမႈသီအိုရီကို ေရာဘတ္ဆင္မ်ဴရယ္ဆင္လို ပညာရွင္ေတြ ကိုင္စြဲအသံုးျပဳေနၾကသည္ကို သင္ၾကားဖူးပါသလား။ အႏုပညာနယ္ပယ္တြင္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္တို႔၏ အဓိကမ႑ိဳင္တစ္ရပ္ျဖစ္သည့္ ဝုဖ္ဂန္အဇၨာ Wolfgang Iser ၏ ရွိမႈမေရရာျခင္း သေဘာတရားေခၚ Ontological Uncertainty ကို သင္ၾကားဖူးပါသလား။ သင္ၾကားဖူးသည္မွာ ေသခ်ာပါသေလာ။ ေသခ်ာသည္မွာ မေသခ်ာပါ။
(မွတ္ခ်က္ သည္ဝတၳဳကို ဟြန္းမဲ့ဇံုအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။)


သစၥာနီ (႐ုပ္ရွင္အျမဳေတ - ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၀၃)

No comments: